Ana içeriğe atla

Dekupaj Nasıl Yapılır? Püf noktaları nelerdir?



Merhabalar :)
Her ne kadar çalışmaları yeni yayınlıyor olsam da oldukça uzun bir zamandır dekupajla ilgileniyor ve çalışıyorum... 

Acemi ve meraklı arkadaşları bilgilendirmek amaçlı dekupajın nasıl yapıldığını anlatan  bir yazı yazmak istedim. Çünkü yakınlarım dekupajın nasıl yapıldığını merak ediyor ve sık sık soruyorlar.. 
Umarım soru işaretlerine bir cevap bulabilirim ve umarım yardımcı olabilirim...
Aşağıda dekupajın resimli olarak yapılışını anlatmaya çalıştım..



Ben bir salça kutusunu seçtim.. Siz bir kavanoz, kutu ahşap bir objeyi de seçebilirsiniz..


Kutuyu akrilik boyanın kirli beyaz rengi ile çok da yoğun olmayacak şekilde tek kat boyadım. Daha sonra bir gün beklemek üzere kurumaya aldım (Dekupajın yapabilmek için mutlaka ama mutlaka boya katları için bir gün beklemelisiniz.). Ertesi gün ikinci katını boyadım ve tekrar bir gün daha kurumaya bıraktım . İkinci katı boyadıktan sonra bir gün daha bekletmek şart değil.. Ama beklettiğinizde dekupajdan çok daha iyi ve sağlıklı bir sonuç alacağınızdan şüpheniz olmasın...



Gelelim dekupaj işlemine... Peçetemin sevdiğim kısmının etrafını ucunu ıslattığım ince uçlu fırçamla küçük dokunuşlarla çiziyorum. Böylelikle o şekli kolayca alabileceğim. Siz kese de bilirsiniz. Ama kestiğinizde hatlar daha keskin ve belirgin olduğu için hatalar çok kolay ortaya çıkıyor bilginize. Bir de bu ıslattıktan sonra koparma işlemi sonrasında daha doğal ve hoş görünüyor bence...



Şekli ıslak fırçayla çizdikten sonra koparıyorum. Vee ortaya böyle bir kare çıkıyor.
Daha sonra peçeteyi katlarından ayırıyorum. Peçetemiz üç katlı olduğundan üç katı da ayırıyoruz birbirinden. Ve en son desenimizin olduğu kat ince bir zar gibi kalıyor. Sonrasında deseni aplike edeceğim yeri gözüme kestirip oraya ince bir kat peçete tutkalı sürüyorum.



Sonra peçeteyi hava kabarcığı olmayacak şekilde dikkatlice tutkalı sürdüğüm yere yapıştırmaya özen gösteriyorum. Sonra üzerine yine bir kat daha tutkal sürüyorum fırça yardımıyla. Ve kurumaya bırakıyorum. Kuruduktan sonra yarı mat sprey vernikle üzerinden geçiyorum. Böylece yaptığım çalışma kalıcı olacak ve zarar görmeyecek.


İşte bu kadar :) Çok basit ve eğlenceli... Sadece biraz zaman, istek ve malzeme gerekiyor :) 
Sonrası hayal gücünüze kalmış :)
Bu salça kutumun ön kısmı.



Bu da arka kısmı...
Gördüğünüz gibi gayet cici ve vintage duruyor. İster kalemlik yapın, ister vazo... 
Evimizi süsleyen kavanozlar, kutular, ahşap objeler dekupajla ayrı bir güzel bence...

Dekupajın Püf Noktaları:
  1. Boya: İyi bir boya kullanmanız gerekiyor. Ve katlar arasında mutlaka bir gün beklemeniz gerekiyor. 
  2. Peçete: peçetenizin mutlaka ama mutlaka üç katının da birbirinden ayrılması gerekiyor. Aksi takdirde kabarcıklar oluşacak ve bozulacaktır.
  3. Fırça: Kaliteli ve uygun kalınlıkta bir fırçanızın olması gerekiyor. Zira peçete üzerinden tutkalla geçerken fırçanızın hassaslığı çok önemli. Sert ve kötü kıllı fırça dekupaj sırasında peçeteye zarar verip tahrip edebilir. Dolayısıyla yaptığınız işlem boşa gidecektir ve sağlıklı bir dekupaj işlemi gerçekleşmeyecektir. 
  4. Hava kabarcığı: Hava kabarcığı olmaması için kesinlikle peçeteyi bir anda yapıştırmayın. Elinizle düzelterek yapıştırın ve oluşan kabarcıklara müdahale edin. 
  5. Çalışma bitince mutlaka vernikleyin. Aksi takdirde çok da kalıcı olmayacaktır dekupajınız. 

Mutlu dekupajlar hepinize :)
Sevgiyle kalın ♥

Yorumlar

  1. Merhaba.blogunuzun nerdeyse butun yazilarini okudum.sabirla bunu bekliyordum :D amacima ulastim tabi hissettim sanirim bu yazinin oldugunu :) simdi bende dekupaj yapmak istiyorum boyamin adi südor tutkalimin adi artdeco.boya suyla acilacakmis ne kadar su koymam gerek bilmiyrm.25 ml kendileri sence ne kadr koymam gerek.simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Öncelikle cok tesekkur ederim yazılarımı buyuk bir sabırla okudugunuz icin.. Ayrıca gec cevap verdigim icin ozur diliyorum.. Bursadan Ankaraya tasındım ve hala ev ile ugrasıyorum evimde internet yok.. Gelelim konumuza..Su ile acılan boyaları kullanmanızı tavsiye etmem ama almıssınız madem, boyadan bir miktar kaba almanızı ve yine su dolu bir kaptan fırca ile minik minik ve yavas yavas su koyarak acmanızı tavsiye edecegim.. Boya rahat karıstırılacak bir kıvama gelene kadar az miktarda su eklemeniz istediginiz sonucu verecektir.. umarım yardımcı olabilmisimdir.. :)

      Sil
    2. merhaba ben yaptığım dekupajı beğenmedim.vernik de atmadım onu nasıl çıkartıp başka bir uygulama yapabilirm....teşekkürler..

      Sil
  2. merhebalar. bazı yazılarda peçeteyi malzemenin üzerine tutukalladıktan sonra suyla ıslatıp süngerle soyulması gerektiği yazıyor bu farklı bir şey midir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) su ile ıslatılıp, ıslak sungerle soyulan dekupaj teknigi transfer dekupajdır.. yani kagıt ile yapılan dekupajdır. Pecete dekupajda boyle bir uygulama yapılmaz.. :)

      Sil
    2. Selamlarr lutfen transer dekopajinida anlatir misinz? Sevgilerle ...

      Sil
    3. Merhaba.. Suanda yeni tasındıgım icin internetim yok dolayısıyla bilgisayarımdan paylasım yapamıyorum.. Ama en kısa surede transfer dekupajını da ayrıntılı bir sekilde anlatacagım.. Sevgiler...

      Sil
  3. merhabalar . ben güzel peçete desenlerini nerelerden temin edebilirim bilginiz varsa söyleyebilirmisiniz ? :) <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :) Ben güzel desenler bulabilmek için market market geziyorum desem yanlış söylemiş olmam herhalde:) Size de marketleri gezmenizi tavsiye edeceğim.. Bauhaus da numunelik satılıyor bir adet falan oradan da temin edebilirsiniz.. :)

      Sil
  4. tam aradığım bilgiler çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim faydalı olabildiysem ne mutlu bana :)
      Sevgiler...

      Sil
  5. Çok teşekkürler çok beğendim ben de heves ettim ama hiç vaktim yok bi ara başlıcam umarım. Blog şahane olmuş bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)) Çook teşekkür ederim :) Sevgiler...

      Sil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Sabun üzerine resim dekupajı yapmak istiyorum. A4 kağıdına çıktı alsam sabun üzerine dekupajını yapabiliyor muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sabunun büyüklüğüne göre bir desen seçip dekupaj yapabilirsiniz... Sevgiler...

      Sil
    2. Cikti alarak resimli sabun yapildiginda sabun nemlenirse resimdeki murekkepler dagilip akma yaparmi

      Sil
    3. Cikti alarak resimli sabun yapildiginda sabun nemlenirse resimdeki murekkepler dagilip akma yaparmi

      Sil
  8. Ayy çok beğendim ve bugün malzemeleri aldım. Boyadım kurumasını bekliyorum. Yalnız yarı mat sprey vernik bulamadım hiçbiyerde parlak aldım mecburen. İnşallah onlada olur. Çooook teşekkür ederim bilgileriniz için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim :) Böyle mutlu yorumlar alınca ne kadar mutlu oluyorum bir bilseniz :) Parlak spreyl ile de güzel görüneceğini düşünüyorum. Ama ara sıra Bauhaus'a bakmanızda fayda var bulabilirsiniz :) Rica ederim.. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana... Ayrıca çalışmalarınızı görmek isterim :)
      Sevgiler...

      Sil
  9. mrb peçete dekopajı 3 katlı peçete ile oluyormuş bnm evimde 2 katlı peçetem var olmazmı acaba bunnla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peçetenizin desenli yüzeyi oldukça inceyse yani katları ayırdığınızda desenli yüzeyinin inceliği zar gibiyse olur :)

      Sil
  10. Google amcaya "peçete dekupajı nasıl yapılır" diye sordum ve ilk sırada açıklamalı link olarak sizin bloğunuz geldi. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Kullanılacak malzemeler ;
    Akrilik boya, peçete tutkalı, yarı mat sprey vernik, peçete, fırça
    Akrilik boyayı metali, camı ve ahşabı boyarken kullanabilir miyiz? Yoksa metal için ya da cam boyamak için ayrı mı satılıyor?
    Ebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Sevgili Ebru,
      İlk sırada yazımın çıkması beni çok mutlu etti.. :) Bunu da sizden duymuş oldum :)
      Malzemeler doğrudur. Akrilik boyayı her türlü malzemede rahatça kullabilirsiniz. Öyle ki ben toprak saksıda bile kullandım :) Metal için ayrı boyalar da satılıyor fakat ben gerek duymuyorum. Akrilik boya da gayet iyi hatta çok iyi netice veriyor..

      Sil
  11. Aklıma bir şey takıldı. Dekupaj tutkalını fırça ile sürdükten sonra fırçanın kıllarının temizlenmesi için ne kullanmalıyız?
    Tutkal fırçanın kıllarını birbirine yapışmasına neden olabilir.
    Şimdiden bilgileriniz için teşekkürler.
    Ebru

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutkal su ile rahatlıkla temizleniyor Sevgili Ebru :) Hiç kafan takılmasın. Ama küçük bir uyarı sakın fırçayı tutkallı uzun süre bekletme! O zaman fıraçan deforme olabiliyor. Su ile kolaylıkla temizleyebilirsin boyayı da aynı şekilde... Ama yine de bir tiner bulundurman iyi olacaktır...

      Sil
  12. merhaba.Ben olesine merak icin dekupaji arastiriyodm..Sonra senin bu calismani gordum ve en kisa zamanda dekupaj yapmaya karar verdim.Ayrica calismalarina da hayran kaldm.Verdigin bilgiler icin de coook sagol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aah ne kadar güzel bir tevafuk olmuş :) Çok sevindim.. Umarım yardımım dokunmuştur :) Ayrıca beğendiğiniz için çok teşekkür ederim :) Rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :)

      Sil
  13. merhabalar çok takdir ediyorum hem güzel işler yapıp hem de bu kadar verici paylaşımcı olanları.. emeğinize ağzınıza parmaklarınıza sağlık.. bakındım bloğunuzda ama varsa da göremedim kusura bakmayın acaba kumaşa yapılan dekupajı da paylaşırmısınız? ona vernik de olmayacak yıkanınca bozulur mu bilemiyorum, su değince hem sert zemin hem de tekstil dekupajı zarar görür mü? bir de markasını da yazarmısınız tutkallarınızın boyalarınızın.. ne kadar çok şey istedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)
      Öncelikle güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim, onure oldum..
      Evet haklısınız kumaşa dekupaj işlemiyle ilgili bir post yazmadım.
      Aslında denedim ama nedense fotoğraflayıp koymadım..
      Ama en yakın zamanda kumaşa uygulanan dekupaj işlemiyle ilgili bir yazı yazacağım.. :)
      Beni bu konuda şevklendirdiniz..:) Birkaç gün sonra inşallah bu konuyla ilgili bir yazı göreceksiniz blogumda :)

      Konuya dönecek olursam, kumaşa uygulanan dekupajı 1 gün beklettikten sonra tersten buharsız konumdaki ütüyle ütülerseniz hiçbir şekilde zarar görmez..
      40 derece normal programda yıkayabilirsiniz makinede :)
      Ama yıkadıktan sonra ıslakken tutkal izleri göreceksiniz korkmayın..
      Kuruduğunda eski haline dönüyor..
      Bebek kıyafetlerinde kolaylıkla uygulayabilirsiniz ama keçe konusunda inanın bir şey söyleyemeyeceğim... Çünkü denemedim..
      Denemenizi tavsiye edeceğim..
      Umarım faydalı olabilmişimdir..
      Boya ve tutkal malzemelerimin markalarını anlatan bir yazı daha yazacağım..
      Sevgiler :)♥

      Sil
  14. belirtmedim yukarda ama tkstil dekopajını ben hem keçeye uygulamak istiyorum hem de bebeğimin kıyafetlerine acaba zararı olur mu endişeliyim bilginiz varsa cevaplarsanız sevinirim, şimdiden teşekkür ederim hayırlı bolca mutlu çalışmalar

    YanıtlaSil
  15. çok güzel bir site olmuş. Youtube da filan epeyce gezdim ama sizing siteniz çok derli toplu. Elinize sağlıkç

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim :)
      Faydalı olabildiyse blogum ne mutlu o zaman bize =)
      Sevgiler♥

      Sil
  16. Ben cam kavanoz boyayip dekupaj yapmak istiyorum bana almam gereken boya markalarını ve firca kalitesini söyler misiniz bide yapamicam diye korkuyorum simdiden teşekkür ederim ellerinize saglik bu arada heveslendirdiniz beni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. CADENCE marka akrilik boyanın beyaz rengini alacaksınız. Yine CADENCE marka PEÇETE TUTKALI alacaksınız Fırça olarak da yine CADENCE marka 1,5'' kalınlığındaki fırçayı alabilirsiniz. CADENCE marka bulamayabilirsiniz. Ama dediğim gibi akrilik boya, peçete tutkalı ve 1,5'' kalınlığındaki fırça olmazsa olmazlarımızdan:)
      Şimdiden kolay gelsin..
      Ayrıca heveslendirebildiysem ne mutlu bana :)
      Sevgiler♥

      Sil
  17. Selamlar. .bende dekupaj yapmak istiorum sncak almanyada yadiorum ve hangi malzemeleri alacagimi bilmiorum...bilgisibolan yazabilirmi rica etsem. ..cok tskrle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Öncelikle yukarıdaki yorumda belirttiğim akrilik boya (beyaz ya da açık renkler olmalı), peçete tutkalı, üç katlı desenli bir peçete, 1,5" kalınlığında kılları yumuşak bir fırça ve dekupaj yapacağın herhangi bir obje (kavanoz, ahşap bir kutu, saksı vb. gibi) temin etmelisin.. Nasıl yapıldığını bu yazımda ayrıntılı bir şekilde anlattım zaten :)
      Kolay gelsin..
      Sevgiler♥

      Sil
  18. Merhaba , merak ettiğim bir şey var ; yüzeyi beyaz olan
    nesneleri de akrilikle boyamak zorunda değiliz değil mi :)i

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır tabii ki değiliz :) Hatta ben uçuk renkte olan mavi yeşil sarı pembe gibi kendinden renkli nesnelere bile boya yapmadan dekupaj yapıyorum :)

      Sil
  19. merhaba :) peki isim yazma olayı nasıl oluyor benim de tek sorunum bu :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, isim yazma olayı zor tabii.. 2 seçeneğiniz var.. 1-Fırçanızın kuvvetli olması lazım yani iyi çizim çiziyor olmanız lazım. 2-Yazacağınız isimi ters şekilde (ayna yansıması olarak) bilgisayarda yazıp print alıp onu da dekupajlamanız lazım.. Bu konuda bir post yayınlayacağım :)
      Takipte kalın :)
      Sevgiler♥

      Sil
  20. merhaba,ınternet beğendiğimiz resmin çıktısını yazıcıdan alınca çok soluk çıkıyo bunu için ne yapmalıyız yardımcı olursanız çok sevinirim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, evinizdeki printerden alıyorsanız çok normaldir soluk çıkması.. Dijital Baskı yapan yerler var. oradan alırsanız sonuç sağlıklı olacaktır :) Sevgiler♥

      Sil
  21. selam,ben seni henüz keşfettim,memnun oldum ve izlemeye aldım.son zamanlarda çok ilgimi çeken bir konu dekupaj.çok da güzel anlatmışsın,vakit ve cesaret bulup yapabildiğimde paylaşacağım:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bende memnun oldum.. :) Vakit ayırıp yaptığınızda çalışmanızı görmek isterim.. Çok teşekkür ediyorum.. Sevgiler♥

      Sil
  22. Keske cam kavanoz uzerine kabartmali resim nasil yapilir onuda anlatsaniz :(( Ve cok merak ettigim bisey sormak istiyorum, boyanin uzerine pecete deilde resim yapistirmak istesek normal A4 kagidina bastirdigimiz resim olabilir mi? Yoksa o desenleri ayrica bir yerden mi almaliyiz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın kabartmalı resim nasıl yapılır bende bilmiyorum :) Bir ara onu da öğrenir, uygular ve burada anlatırım.. :) Tabii ki olur. Hatta kağıt dekupaj tekniğini anlattım blogumda biraz incelerseniz bulabilirsiniz burada :) Beğendiğiniz bir resmin kaliteli bir çıktısı (evdeki printerlerden alınmış renkli çıktı ne yazık ki olmuyor) ya da hobi marketlerde satılan dekupaj kağıtlarını da uygulayabilirsiniz..
      Sevgiler♥

      Sil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. Çok yararlı bir yazı olmuş gerçekten. Bayıldım. Takip edecektim ki zaten takipteymişim. Ben de bloğuma davet ediyorum sizi. Sevgiler. Bu arada birinci yaşınız kutlu olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ediyorum :) Çok sağolun.. Bende sizin takipçinizim :))
      Sevgiler♥

      Sil
  25. merhabalar bloğunuzu çok beğendim yazılarınız akıcı ve gayet açıklayıcı olmuş fakat yine de sormak istiyorum bu akrilik boya kırtasiyelerde bulunur mu burası çok küçük bi yer dolayısı ile kırtasiyeler basit kitap defter kalem tarzı şeylerle dolu inşallah malzemeleri bulabilirim yoksa merkeze inmek için biraz beklemem gerekecek :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genelde bulunuyor ama yasadıgınız sehre gore de degidebiliyor aslında.. bence hic yapmadıysanız acemiliginlizi cıkarmak adına kırtasiyeden herhangi bir akrilik boya alıp (bulabilirseniz tabii) kullanmanızı tavsiye edecegim. Daha sonralarda ise kırtasiyelerde degilde hobi marketlerd satılan daha kaliteli boyalarla calısmanız daha iyi olur mesela ben Cadence kullanıyorum.. Ve gayet profesyonel bir boya.. umarım yardımcı olabilmisimdir :)
      Sevgiler❤

      Sil
  26. Merhabalar arkadaşım kuzgunu çok sevdiği için bende ona dekupaj tekniğiyle kuzgun motifli bir kutu hazırlamak istiyorum nasıl yapabilirim acaba ?

    YanıtlaSil
  27. Merhabalar.
    Acaba tutkalı direkt peçete tutkalı diye mi alacağız? Nereden bulabiliriz?

    YanıtlaSil
  28. Merhabalar gerçekten güzel olmuş ellerinize sağlık.Ben de bir kalemlik yapmak istedim ama yaşadığım yerde ahşap malzeme satan bir tane sanat evi var ve orada da kalemlik bulamadım. Sizin yaptığınızı görünce hemen akşama evdeki konserve bezelyeyi pişirmeyi düşünüyorum :)) çünkü kutusunu gözüme kestirdim. Ama bişey sormak istiyorum üzerine fotoğraf baskısı yapmayı düşünüyorum a4 kağıdına çıktı aldım ama sonradan bir yerde okumuştum lazerli yazıcıdan çıktı alın diyordu, yani normal yazıcı olunca resmin yüzünü yapıştırıp ıslatarak soyunca boyaları karışıyormuş bu konuda bir deneyiminiz var mı şimdi denerim olmazsa yeniden birkaç gün daha iş çıkar diye soruyorum. Şimdiden teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ev tipi printerlerden aldgınız cıktı sonuc vermiyor.. Renkler karısıyor degil hicbir sekilde desen cıkmıyor.. O yuzden dijital baskı yapan bir yerden cıktı almanızda fayda var :)

      Sil
  29. Merhaba ben ahsap kutuyu boyadim uzerinede fotografla dekupaj yapmak istiyorum bu normal bi fotograftan yapilabilirmi sadce a4 yada dekupaj kagidimi olmasi gerekiyo.fotografcidan cikarilmis bir fotograf olmazmi simdiden tesekkurler :)

    YanıtlaSil
  30. Merhaba . Ben sıkı bir takipçinizim . Sizin bilgilerinizle bu işe cok heves ettim eşyalarını aldım fakat tutkal nasıl tutkal? . Normal tutkal olur mu ?

    YanıtlaSil
  31. Merhabalar , siz gönlü cok guzel bir insansiniz. Sorulara- defalarca sorulmalarına ragmen- ayni şevkle aynı hoşgörüyle cevap vermişsiniz. Cam boyama hakkinda bilgi ararken sizin yazilariniza rastladim. Cok bilgilendirici bir yazı olmus. Anlatim cok sade ve anlasilir . Emeginiz sabriniz icin teşekkürler .😊En kisa zamanda bende deneyecegim.

    YanıtlaSil
  32. Selam benimde bir sorum olacakti
    Ben kizlarimin resimlerini dekupaj tekniğiyle bir objeye isleye bilirmiyim acaba.resim olurmu

    YanıtlaSil
  33. Merhaba servis sehpasına dekupaj yapcam ama vernikli sehpaya dekupaj olurmu yoksa zımpara yapıp bir kat astar mı çekmem lazım

    YanıtlaSil
  34. Merhaba servis sehpasına dekupaj yapcam ama vernikli sehpaya dekupaj olurmu yoksa zımpara yapıp bir kat astar mı çekmem lazım

    YanıtlaSil
  35. Bu site de kendi yaptıklarımızı paylaşabiliyormuyuz ve nasıl paylaşılıyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. Bu site de kendi yaptıklarımızı paylaşabiliyormuyuz ve nasıl paylaşılıyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  37. Merhaba servis sehpasına dekupaj yapcam ama vernikli sehpaya dekupaj olurmu yoksa zımpara yapıp bir kat astar mı çekmem lazım

    YanıtlaSil
  38. merhaba bi konuda bilgi almak istiyorum.vernik uygulanan ürünün üzerine dekupaj yapabilir miyiz?
    Benim dalgınlığıma geldi ve dekupaj yapmadan vernikledim.
    Denemeye de korktum açıkcası.
    Yardım rica ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapabilirsiniz birşey olmuyor dekopajı yaptıktan sonra dekopajın üstüne dekopaj tutkalını sürün kuruyunca dekopajı vernikleyin

      Sil
    2. Yapabilirsiniz birşey olmuyor dekopajı yaptıktan sonra dekopajın üstüne dekopaj tutkalını sürün kuruyunca dekopajı vernikleyin

      Sil
  39. Artik hicbir sisemi kavanozumu atmam degerlendirecem gercekten cok güzel bir paylasim ellerinize saglik.
    Gogleden buldum sizi ama artik birakmam 😊.
    Bir soruda ben sormak istiyorum
    Tutkal yerine duvar kagati yapiskani kullanabilirmiyiz acaba ?

    YanıtlaSil
  40. İyi günler acil cevap verirseniz sevinirm gazete kagıdından direk dekupaj yapılır mı yoksa çıktısını mı almak gerekiyor
    Eskişehir'den selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, daha önce hiç denemedim gazete kağıdını ama olacağını düşünüyorum.. Çünkü ince bir kağıt ve aktarılması kolay bir yapıya sahiptir.. Yalnız ufak bir sorun yaşayabilirsiniz arkasında koyu renkli görsel varsa onun da çıkma ihtimali olabilir.. O yüzden yapılacak gazete kağıdının arka kısmına da dikkat etmek gerekebilir..

      Sil
  41. Merhabalar ben kendi resimlerinden yapmak istiyorum acaba nasıl yapabilirim ve hangi malzemeleri kullanmam lazım ne olur yardım edin evlilik yıl dönümümüz eşime hediye yapmak istiyorum şimdiden teşekkür ederim 😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.. Öncelikle kendi fotoğrafınızı herhangi bir copy center de normal a4 kağıdına renkli çıktı alın.. Cadence marka transfer tutkalı (kağıt dekupaj), boya ve fırça temin edin.. Uygulayacağınız nesneyi boyayın üç dört saat bekledikten sonra ikinci kat boya geçin.. Dilerseniz birkaç saat daha bekledikten sonra 3. Kat geçebilirsiniz.. 1 gün sonra (zemin daha da kuru ve sağlam olacağı için) fotoğrafı uygulayacağınız zemine ilk önce ince bir kat tutkal sürün daha sonra fotoğraf size bakacak şekilde yerleştirin ve tutkalı yine ince bir kat halinde fotoğraf kağıdına sürün.. Kurumuya bırakın.. birkaç saat sonra da spreyl vernikle vernikleyin.. Sevgiler..

      Sil
    2. Normal fotoğraf olmaz mı acaba? Kağıtla mi olur sadece

      Sil
  42. Boyasiz cam yüzeye dekopaj olmazmi

    YanıtlaSil
  43. Boyasiz cam yüzeye dekopaj olmazmi

    YanıtlaSil
  44. Merhaba size değişik bir sorum olacak 😜 dekopaj yapılmış verniklenmis olan sehbadan dekopaj nasıl çıkarılır bir bilginiz varmı acil yardım lazım 😓

    YanıtlaSil
  45. Merhaba buzdolabının üzerine dekupaj yapmak istiyorum boyamadan direk uygulayabilirmiyiz yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil


  46. gördüğüm en güzel desenli dekupajlardan biri, Paylaşım için teşekkür ederiz.


    sehpaya dekupaj

    YanıtlaSil
  47. Merhabalar 😊 ben size tutkal ile ilgili soracaktım. Emin olamadığım için soruyorum. Tutkal "ağaç" tutkali değil mi? Değilse onunla da bu işlemi yapabilir miyiz? Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
  48. Merhaba. Ben kendi cizdigim ve boyadigim bir resmi dekupaj yapmak istiyorum. Boyanin dagilmasi durumunda kafam karisik sizce tutkal resmiagitir mi

    YanıtlaSil
  49. Çok güzel olmuşlar elinize sağlık. Eğer baskılı peçete gibi ürünlere ihtiyacınız varsa karşılayabiliriz. Sizlerde dekupaj yöntemi ile baskılı peçeteleri kullanarak eşyalarınıza baskı yapabilirsiniz

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Evde kokulu kavanoz mum yapımı ♥

Mumları çok seviyorum. Özellikle kavanoz mumları çok daha seviyorum. Hem şık hem de kullanışlı. Ama gelin görün ki kavanoz mumların fiyatları gereksiz pahalı. Açıkçası minicik bir kavanoz muma 30 lira gibi bir meblağ vermek bana çok gereksiz geliyor. Uzun süredir aklımdaydı. Fikri Pinterestte görüp yapılacaklar arasına not etmiştim. Ama Masal kuştan bir türlü fırsat bulup da yapamamıştım. Hatta fotoğraftaki kavanozu da tam olarak bu sebepten almıştım.  Gel gelelim nasıl yapıldığına... Malzemeler: Kullanmadığınız, gözden çıkardığınız mumlar ya da artan mum parçaları Kavanoz ya da mumu koyacağınız herhangi bir kap Benmari usulü eritmek için mini boy bir tencere  Kap küçükse kürdan, büyükse çöp şiş  Koku vermek için herhangi bir esans  (Benim elimde lavanta esansı olduğu için onu kullandım.) Renk vermek için pastel poya  (Ben renkli mum kullandığım için pastel boyaya gerek kalmadı ama siz beyaz mum eritip renk verecekseniz şayet istediğiniz renk pastel boyası ku

Evde Bol Köpüklü Latte Yapımı ♥

Merhabalar.. Beni yakından tanıyanlar iyi bilirler.. Kahveye aşık biriyimdir. Kahve aşkı bende yıllardır bitip tükenmeyen bir tutku haline geldi. Dışarıda kahve içmeyi de çok seviyorum. Çünkü kahve makineleri ve bazı Coffeeshop'lar bu işi gerçekten çok iyi yapıyor. Ama evde de yapabileceğim bir kahve alternatifi olan Latte hem pratik hem de gayet basit ve lezzetli.. Son birkaç aydır bunu sıklıkla yapar oldum. İnstagramda da soran arkadaşlarım olmuştu. Bende bunu bir post haline getirmek istedim.  Malzemeler : ♥ Süt ♥ Filtre kahve (Jacobs'u çok seviyorum ben) ya da hafif olsun istiyorsanız hazır paketteki kahveler de olabilir. (3ü1arada ya da cafe crown latte gibi) ♥ Sıcak su ♥ Şeker (Kullanıyorsanız) ♥ Cezve ♥ Derin bir kap ♥ Blender - çırpıcı ♥ İsteğe göre kahve üzerine dökmek için tarçın, çikolata sos ya da krem şanti Evet Malzemelerimiz tamamsa yapılışına geçebiliriz :) Yapılışı : Bardağa göre değişiyor ama 1 fincan ya da