29 Aralık 2015 Salı

2016'da ben ♥ ~ my wish list..


2015'i uğurlamadan önce her yıl olduğu gibi bu yıl da kendime bir liste yaptım.

Nasıl mı?



İşte böyle..

2016'da Ben 

♥ Ertelemeyeceğim: 
Kendimde en sevmediğim özelliğim! Sürekli bir şeyleri erteliyorum. Yok yarın yaparım, yok birazdan yaparım. Amaan sonra yaparım.. Dediğim her şey kalıyor. Ya da geç kalıyor. Bazen bazı şeyleri (ertelenmemesi gereken şeyleri) ertelemem sonradan üzülmeme ve küçük pişmanlıklara yol açıyor. Dolayısıyla da aslında hayatı ertelediğimi fark ediyorum dönüp şöyle bir baktığımda. O yüzden diyorum ki yeni yıl da ertelemeyeceğim. Yani bunu en aza indirgemeye çalışacağım. 

♥ Çabuk Sinirlenmeyeceğim:
Aslında doğası gereği sinirli bir insan olmamama rağmen son bir iki yıldır bazı özel nedenlerden dolayı çabuk sinirlenmeye başladım. Ve üzerime yapışmaya çalışan kötü şeyi atmaya çalışıyorum. Çünkü karakterime ters bir kere. Ben her zaman hoşgörü ve sabırdan yana olmak gerektiğini düşünürüm. Yaşanılan kötü deneyimlerin bir neticesi olarak görüyor ve kısa sürede bu durumdan kurtulacağımı (ki çok şükür neredeyse kurtuldum sayılır.) temenni ediyorum.

♥ Hayır demesini öğreneceğim:
Aslında öğrenmek dememeliydim. Öğrendim ama pratiğe geçirmekte biraz zorlanıyorum diyelim. Bazen bazı durumlarda ve bazı insanlara hayır diyemiyoruz. Bunu hepimiz yapıyoruz. Kendimde en nefret ettiğim durumlardan biri maalesef. Hep çok yardımsever biri oldum. Bunu beni yakından tanıyanlar iyi bilir. Ama işte her zaman işe yaramıyor her şeye evet demek. Her çağrıya evet deyip sazanlama atlamak. Evet uzun bir süredir hayır diyorum insanlara ama bazen hala denilmemesi gereken yerde evet diyorum. Çaresiz bir şekilde hem de. Buna son vereceğim. Yeni yılda "hayır"denmesi gereken yerlerde sırf hatırı kalmasın diye "evet" demeyeceğim. 

♥ Kurtulmaya çalıştığım ön yargılarıma veda edeceğim:
Biliyor musunuz hayatta en çok kibirli ve ön yargılı biri olmaktan korkmuşumdur. Ön yargılarımızdan kurtulduğumuzda ne denli kaliteli bir birey olduğumuzu da söylememe gerek yok sanırım. Çok uzun bir süredir ön yargılarımdan kurtulmaya çalışıyorum. Çoğu zaman bunu başarıyorum da... Ama insanız işte.. Hatalar ve yanılgılar yapmamız kadar normal bir şey yok... Bazen oluyor işte, ön yargıya kapılıyorum. Sinir oluyorum kendime ! Hemen empati yapıyorum. diyorum Yıldız! Sen değil misin ön yargılarına esir düşen insan ne zavallı insan diye! Şimdi neden böyle yapıyorsun? Yakıştı mı sana? Belki inanmazsınız kendime ceza bile veriyorum. Ama şükrediyorum tabii. Bu dediğim durum çok nadir oluyor. Hiçbir şey göründüğü gibi değildir. Ön yargılarımızı törpülediğimizde hayat kalitemizin ve karakterimizin ne derece sağlamlaştığı gerçeği yadsınamaz bir gerçek. Demem o ki yeni yılda çok nadir olan bu ön yargılarıma veda edeceğimi temenni ediyorum.

♥ Küçük pembe yalanlar:
Yalandan gerçekten nefret etmeme ve söylememeye çalışmam küçük pembe yalanlar söylüyor olduğum gerçeğini değiştirmiyor ne yazık ki.. Hangimiz söylemiyoruz ki? Bazen bazı durumlarda kurtuluş için ya da zor bir durumdan sıyrılmak için söylüyoruz. İşte ben bundan da çok rahatsızım. Vallahi içim sızlıyor. hiç bana göre değil. Çünkü sevmiyorum. Çünkü annemin "Yalanın büyüğü küçüğü olmaz."deyişi geliyor aklıma. Utanıyorum kendimden. Geçenlerde çok yoğun olduğum bir zamanda Şahin her zamanki gibi kahvaltımı yapıp yapmadığımı sordu. Sırf kızmasın ve kafamı ütülemesin diye yaptım dedim. Al sana yalan ! Sonra içim sızladı. Halbuki söyleyeyim yapmadığımı. Kızsın, söylensin birkaç dakika. Ne olur? Bir yalan söylemekten daha kötü bir durum mu? Hayır ! Ama işte insanız ve her an hata yapma potansiyeline sahibiz. Bunu yapmıyorum diyen varsa da yalanın kralını söylüyordur! Adım gibi eminim. İnşallah yeni yılda bunu en aza indirgemeye çalışacağım. 

♥ Beslenmeme daha çok dikkat edeceğim:
Bazen çok sağlıksız beslendiğimi düşünüp kendime içerliyorum. Diyorum yani ne bu beslenme şekli Allah aşkına! Aslında hiçbir şekilde gazlı ve konsantre içecekler tüketmeyen, dondurulmuş gıdaları eve sokmayan ve abur cuburla kafayı bozan biri olmamama rağmen daha sağlıklı beslenebilirim diye düşünüyorum. Mesela kahvaltıları geçiştiriyorum çoğu zaman bir iki dilim çikolatalı ekmekle. Bazen de iştah problemlerimden dolayı yemek yemek işkence geliyor. Bir filmde şöyle bir replik hatırlıyorum:
"Bazıları yemek için yaşar, bazıları da yaşamak için yer." Vallahi tam bana göre yazılmış. Bazen oluyor ki sırf hayatta kalabilmek için yiyorum. İnanmazsınız ama öyle. Bazen de içime bir fil kaçmış gibi evi yesem doymuyorum. İşte bu bozuk beslenme problemimi düzenleyeceğim yeni yılda inşallah..

♥ Az insan çok huzur:
Ben bu yukarıdaki yazıyı zaten üniversiteden mezun oldum olalı hayata geçirmeye çalışıyorum. Ama işte bazen unutup dalgınlığıma geliyor. Hayatıma gerekli gereksiz bir sürü saçma insan giriyor. Ne ara giriyor anlamıyorum bile. Öyle bir kapılıyorum ki hayatın akışına, günlük koşturmacalar, telaşeler derken bir bakıyorum hiç hayatıma almamam gereken insanlar baş rolde oynuyorlar. Bir de öyle ilginç bir durum ki siz izin vermediğiniz halde hayatınıza dahil oluyorlar, eşinizin bile hesap sormadığı hayat çizginizde size hesap sormaya başlıyorlar. "Neredeydin?" "Niye cevap atmadın?" "Merak ettim. Öldüm meraktan. Niye haber vermiyorsun?" vs. vs. bunlar size son derece masumane iyi niyetli soru cümleleri olarak görünebilirler. Fakat altında yatan emir kipleri, hayata müdahale olma çabaları, yavaş yavaş hayatınızın merkezine girip özelinize sızma girişimleri korkutucu bir gerçek. Arkadaşlıklara çok önem veririm. Ama insanlarla aramda hep bir mesafe vardır. Bu zamana kadar her gün mesajlaşıp düzenli olarak her gün konuştuğum sıkı fıkı olduğum tek bir arkadaşım olmadı yemin ediyorum ! Sevmiyorum çünkü! Ne gereği var sürekli vıç vıç vıç.. Yani evet dostluk kurmak, arkadaşlık kurmak, bir gönül bağı kurmak çoook güzel şeyler. Çok değer veriyorum böyle şeylere. Ama dozunda! Özleyeceksin, muhabbetini, güzel kelamlarını, enerjisini, sana hissettirdiği güzelliklerini, belki gülüşünü.. Çok daha sağlam, çok daha kaliteli olmuyor mu? Bence öyle. Biraz da yalnızlığıma düşkün biriyim sanırım ondan sebep sevemiyorum sıkı fıkı arkadaşlıkları ben. Mesela günün belli bir kısmı yalnız kalırım ben. Kimseyi dahil etmem. Eşimi bile. Önceden de annemi, babamı kardeşimi hatta. Kendimle kalmam gerekir, kendimi dinlemem gerekir. Düşünsenize bu tipte bir insanı eşi bile sorgulamıyor, hesap sormuyorken, arkadaş diye nitelendirilen kişi gelmiş bunu sorgulamaya hatta haddini aşarak hesap sormaya başlıyor! Bence bu bir felaket. Belki bazılarınızca normal olabilir ama benim kesinlikle katlanamayacağım bir durum. O yüzdendir ki az insan çok huzur derim hep. Hayat kumbaramda güzel insan biriktirmeyi severim. Hepsinin yeri de ayrıdır bende. Ama yani mesafe ! Hem üzülmezsin de o zaman. Çünkü beklentin olmaz  fazla. Beklentin olmazsa hayal kırıklıkların da olmaz. Kırılmazsın. Al sana mutlu olma metodlarının püf noktası işte :)
Neyse ne çok dertliymişim bu konuda. Yazmışım da yazmışım :) Diyeceğim o ki yeni yılda hayatımda az insan çok huzur olacak ♥


♥ Hayatta bir iz bırakabilmek..
♥ Daha çok daha çok ve daha çok kitap okumak.
♥ Daha uzun yürüyüşler yapıp, daha çok fotoğraf çekmek.
♥ Daha çok şehir görmek, daha çok seyahat etmek.
♥ Daha çok film izlemek, daha güzel müzikler keşfetmek.
♥ Daha çok sevmek, çıkarsız sevmek.
♥ Daha çok tefekkür etmek, daha çok tevekkül etmek, daha çok şükretmek, daha çok sabretmek ve daha çok dua etmek.
♥ Daha çok mutlu etmek, birilerini daha çok mutlu edebilmek ve birilerini gülümsetebilmek.
♥ Daha duyarlı, daha sabırlı, daha hoşgörülü ve tevazulu olabilmek.


♥ Güzel kalpli insanların dualarında bulunabilmek isterim en çok da..


Sağlam bir iman, sağlık ve huzur en çok istediğim 3 şey. Umarım yeni yılda bu üç temel isteğim devirdiğimiz bu koca senedeki gibi benimle olur. 


Bir de gerçekleşmesini deli gibi istediğim 3 hayalim var. Umarım onlarda gerçekleşir ♥


Daha tonlarca istek ve temenni sıralayabilirim ama ne siz dayanabilirsiniz buna ne de benim küçük narin parmaklarım :)
Şimdilik Allah'tan bana bu yılda nasip etmesini istediğim şeyler böyle ♥ 
İşte 2016'da Bahar Yıldızı ♥
2015'i uğurlarken 2016 yılında Allah'tan en çok neyin olmasını bekliyor ve umut ediyorsak gerçekleşmesini temenni ediyorum. 
Mutlu, huzurlu, sağlıklı ve tabii ki imanlı bir yıl dileğiyle..
Sevgiyle kalın ♥

8 yorum:

  1. Bu yılda tüm dileklerin gerçek olsun <3

    YanıtlaSil
  2. Ertelemeye benim de bi son vermem gerek ama bi parçam gibi yapışmış kalmış bana.. Fotoğraflar çok şirin bu arada^^

    YanıtlaSil
  3. Saydığın maddelerin çoğunu benim de hayatıma geçirmem lazım.

    YanıtlaSil
  4. Canımmmmm senden bişi isteyeceğim ve isteğimi benimle paylasırsan sevinirim sen etaminden leylak yapmıstın onu nasıl yapıldığı , ne renk ip kullandığı paylasırmısın örneği almak istiyorum sayabilrim inşallah net olur fotoğraf ların inşallah ♥ @baharyıldızı

    YanıtlaSil
  5. Evet az insan çok huzur. Aynı duyguları hissetmemiz yüzümü güldürdü. Saolasın.

    YanıtlaSil
  6. Evet az insan çok huzur. Aynı duyguları hissetmemiz yüzümü güldürdü. Saolasın.

    YanıtlaSil