Ana içeriğe atla

Evde Bol Köpüklü Latte Yapımı ♥


Merhabalar..
Beni yakından tanıyanlar iyi bilirler..
Kahveye aşık biriyimdir. Kahve aşkı bende yıllardır bitip tükenmeyen bir tutku haline geldi.
Dışarıda kahve içmeyi de çok seviyorum. Çünkü kahve makineleri ve bazı Coffeeshop'lar bu işi gerçekten çok iyi yapıyor. Ama evde de yapabileceğim bir kahve alternatifi olan Latte hem pratik hem de gayet basit ve lezzetli..
Son birkaç aydır bunu sıklıkla yapar oldum.
İnstagramda da soran arkadaşlarım olmuştu. Bende bunu bir post haline getirmek istedim. 

Malzemeler :
♥ Süt
♥ Filtre kahve (Jacobs'u çok seviyorum ben)
ya da hafif olsun istiyorsanız hazır paketteki kahveler de olabilir. (3ü1arada ya da cafe crown latte gibi)
♥ Sıcak su
♥ Şeker (Kullanıyorsanız)
♥ Cezve
♥ Derin bir kap
♥ Blender - çırpıcı
♥ İsteğe göre kahve üzerine dökmek için tarçın, çikolata sos ya da krem şanti

Evet Malzemelerimiz tamamsa yapılışına geçebiliriz :)

Yapılışı :


Bardağa göre değişiyor ama 1 fincan ya da bir küçük latte kupası için yarım çay bardağı süt yeterli oluyor. Sütü cezveye koyup kısık ateşte ısıtıyoruz. Isıtıyoruz dedim çünkü kaynamaması gerekiyor. 


Sütümüz ısınırken bu arada filtre kahvemizi hazırlıyoruz. Ben hafif olmasını istediğim için az bir miktar kullandım. Sütü daha yoğun seviyorum. Bu isteğe göre çoğaltılabilir. Aynı oranla süt miktarı azaltılabilir.


Filtre kahve yoksa dediğim gibi 3ü 1arada hazır paket kahveler ya da tek içimlik paket latteler de kullanılabilir. Cafe Crown Latte de mükemmel sonuç veriyor. Çok hafif ve kıvamlı oluyor.


Sütümüz ısınıyor, kaynamasına yakın bir zamanda sütü ocaktan alıyoruz. Köpük için kaynaması gerekiyor dediğim gibi.


Cezvemizdeki ısınmış sütü derin bir çırpma kabına boşaltıyoruz.


Ve blender ile yaklaşık 2-3 dakika önce kısık ayarda sonra hızlı ayarda çırpıyoruz. 
Sütümüz köpürüyor ve kıvam almaya başlıyor.


Fotoğrafta çok belli olmasa da sütün tamamı kıvamlı bir köpük oldu. Sıvısı neredeyse çok az kaldı...


Burası çok önemli ! Kupamıza önce sütü dökmeye çalışıyoruz. Bunu bir kaşıkla köpüğün üzerine kapatarak önce sütün akmasını da sağlayabilirsiniz. Ama biraz pratik yaparsınız eliniz alışıyor ve önce süt dökülüyor.. Sütü de istediğim miktar kadar döküyorum ve kahvemin iyice sütlü yumuşak bir kıvam almasını sağlıyorum. Ama sütle doldurmuyorum. En az 2 parmak kadar boşluk kalması lazım kupamızda. Çünkü en son köpüğümüzü dökeceğiz.


Vee son olarak da köpüğü döküyoruz...


Kahvemiz sunuma hazır :)
İşte bu kadar. Gayet basit, pratik ve de lezzetli.
Artık canınızın istediği zaman gerçek bir Latte hazırlayabilir ve gününüzü daha keyifli bir hale getirebilirsiniz...


Dediğim gibi isteğe göre kupa boyu değiştirilebilir.


Yanında size eşlik edecek minik tatlarla Latte keyfiniz tam bir mutluluk haline gelecektir.



Daha çok köpük için sütü daha uzun bir süre çırpabilirsiniz.




Tercihen üzerine tarçın, çikolata sosu veya krem şanti de dökülebilir. Ben tarçını çok sevdiğim için üzerine tarçın döküyorum genelde.


Çok hoş bir aroması oluyor.



Tabii o enfes süt ve tarçın kokusunun karışımından bahsetmiyorum bile :)




Mutlu, huzurlu ve bol köpüklü Latte'li bir akşam dilerim..

Yorumlar

  1. o kadar güzel anlatıp fotoğraflamışsın ki kalkıp kendime latte yapasım geldi canım umarım birgün kahvelerimizi karşılıklı içip uzun uzun sohbet edebiliriz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı Cansu'cumm :) O senin güzel bakışın çok teşekkür ederim. Umarım tatlımm ! Bunu çok isterim gerçekten.. kocaman sevgiler ♥

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Efendim ben yaptım mükemmel oldu elinize salık

    YanıtlaSil
  4. merhabalar..
    denedim ancak tahmin ettiğim üzere çarparken sut soğudu. bunu sevemedim ben. yani tadı güzeldi ancak sıcak olsa süper olurdu. siz yaptığınızda da boyle ılık mi oluyor?

    YanıtlaSil
  5. Arkadasim vok guzel anlatmissin benim kahvemde cok guzel oldu tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. Bende bundan kesinlikle yapmalıyım, ellerinie saglık :)

    YanıtlaSil
  7. Benmyaptım, çok güzel oldu, tarif için sağolun!

    YanıtlaSil
  8. Bence kendinize bi french press edinin

    YanıtlaSil
  9. Evde deneyeceğim, filtre kahveme alternatif oldu, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Çok kaliteli bir içerik olmuş emeğinize sağlık hemen deniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence çok güzel tadı nefis restoranta gitsen 100 ₺ verirsin evde yapınca 30-40₺ civarı

      Sil
  11. Sut ilik olucak cirpinca dahada iliyacak. Sicak olmayinca icemem. Ilik sevenler icin olabilir. Sicak cirpsak kotumu sonuc veriyor yada sicak severler icin onerin varmi

    YanıtlaSil
  12. size bunun soğuk tarifini vereyim:
    sade neskafeyi çok az sıcak suda çözün kutu sütün içinden 1 bardak boşaltın ve sütü kutusuyla soğutun sonra 5-10 dakika çalkalayın sonra bardağa neskafeyi sonra köpüklü sütü dökün afiyet olsun

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel resimlendirip anlatmışınız bende youtube kanalım da paylastim teşekkürler☺☺

    YanıtlaSil
  14. Kahve presiyle (french press) deneyin; hem etrafa sıçramıyor hem de yarım dakikada sütün hacminden daha fazla köpük çıkıyor. Süt seçiminiz 10 numara, en yoğun köpük Torku'da oldu bende de :)

    YanıtlaSil
  15. elinize sağlık ayrıntılı anlatımınız çok hoşuma gitti ♡

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Dekupaj Nasıl Yapılır? Püf noktaları nelerdir?

Merhabalar :) Her ne kadar çalışmaları yeni yayınlıyor olsam da oldukça uzun bir zamandır dekupajla ilgileniyor ve çalışıyorum...  Acemi ve meraklı arkadaşları bilgilendirmek amaçlı dekupajın nasıl yapıldığını anlatan  bir yazı yazmak istedim. Çünkü yakınlarım dekupajın nasıl yapıldığını merak ediyor ve sık sık soruyorlar..  Umarım soru işaretlerine bir cevap bulabilirim ve umarım yardımcı olabilirim... Aşağıda dekupajın resimli olarak yapılışını anlatmaya çalıştım.. Ben bir salça kutusunu seçtim.. Siz bir kavanoz, kutu ahşap bir objeyi de seçebilirsiniz.. Kutuyu akrilik boyanın kirli beyaz rengi ile çok da yoğun olmayacak şekilde tek kat boyadım. Daha sonra bir gün beklemek üzere kurumaya aldım (Dekupajın yapabilmek için mutlaka ama mutlaka boya katları için bir gün beklemelisiniz.). Ertesi gün ikinci katını boyadım ve tekrar bir gün daha kurumaya bıraktım . İkinci katı boyadıktan sonra bir gün daha bekletmek şart değil.. Ama beklettiğinizde dekupajdan çok

Evde kokulu kavanoz mum yapımı ♥

Mumları çok seviyorum. Özellikle kavanoz mumları çok daha seviyorum. Hem şık hem de kullanışlı. Ama gelin görün ki kavanoz mumların fiyatları gereksiz pahalı. Açıkçası minicik bir kavanoz muma 30 lira gibi bir meblağ vermek bana çok gereksiz geliyor. Uzun süredir aklımdaydı. Fikri Pinterestte görüp yapılacaklar arasına not etmiştim. Ama Masal kuştan bir türlü fırsat bulup da yapamamıştım. Hatta fotoğraftaki kavanozu da tam olarak bu sebepten almıştım.  Gel gelelim nasıl yapıldığına... Malzemeler: Kullanmadığınız, gözden çıkardığınız mumlar ya da artan mum parçaları Kavanoz ya da mumu koyacağınız herhangi bir kap Benmari usulü eritmek için mini boy bir tencere  Kap küçükse kürdan, büyükse çöp şiş  Koku vermek için herhangi bir esans  (Benim elimde lavanta esansı olduğu için onu kullandım.) Renk vermek için pastel poya  (Ben renkli mum kullandığım için pastel boyaya gerek kalmadı ama siz beyaz mum eritip renk verecekseniz şayet istediğiniz renk pastel boyası ku